Dag 10 mitt husdjur

Nu ska ni få info om mitt husdjur ;)
 
Jag har då en hund som heter Lufsen. Han är en tysk jakt terrie, alltså han är en jakt hund :P Eftersom ingen i min familj jagar så har vi lånat ut honom 2-3 gånger. Han är inte som alla andra jakt hundar för han trivs bäst här inne, han brukar ligga i soffan och ha huvudet på en kudde :) Men när han är ute så är han inte lika snäll som han är inne han är inte agresiv eller så men de som är hund rädd ska inte vistas med honom där ute ;) Jag kom på i sommar att han älskar att hoppa och han hoppar gärna han kan hoppa ett hinder som ligger på 65cm sen blir de för stora eller så måste vi träna lite ;) Han är ca 35-38cm hög så han är inte så stor. Vi tog honom när jag var nio eller skulle fylla nio de var lite som min present ;) Han var lite feg i början och man fick inte röra hans taffar ;) men han hatar att bli klippt och tvättad hahah ;) borstningen står han stel som en pinne och morrar lite. Men om han rymmer så är de inte lätt att få fast honom och kan nafsa. Han fyllde 6år nu i november :) Vi tog honom när han var 5 månader så de var ett tag sen :) Men han liknar inte den vanliga terrien eftersom han är långhårig och terrier brukar ha kort päls :P
Här kommer lite bilder på honom :)
Hehe de blev visst en bild bomb på honom ;)
//Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback